profesja.com.pl

profesja – biznes, finanse, praca

reklamy na youtube
Marketing

Jakie zalety mają reklamy na YouTube?

Jak wiadomo celem prowadzenia kampanii Google Ads jest dotarcie danego przedsiębiorstwa swoją ofertą do określonej grupy odbiorców, którzy będą nią zainteresowani. Jakie zalety mają reklamy na YouTube?

Reklamy typu Bumper Ads

Są to w najprostszym możliwym ujęciu reklamy wyświetlane przed, po lub w trakcie filmu. Omawiany rodzaj reklamy skierowany jest przede wszystkim do użytkowników, którzy przeglądają YouTube na urządzeniach mobilnych. Narzędzie świetnie sprawdzi się do promocji określonej marki. Godny uwagi jest fakt, że w zdecydowanej większości przypadków będzie trwała 6 sekund.

Ponadto dany użytkownik nie będzie miał możliwości jej pominięcia. Musi obejrzeć ją w całości. Przeważnie jest odnośnikiem do strony internetowej reklamodawcy. Warto również wiedzieć, że wspomniany typ reklam jest rozliczany systemem CPM. Oznacza to tym samym, że opłaty będą naliczane za każde 1000 wyświetleń.

Reklama TrueView In-Stream

Reklama TrueView In-Stream w porównaniu do Bumper Ads, może wyświetlać się zarówno w serwisie YouTube, jak i na stronach jego partnerów. W zdecydowanej większości przypadków reklama powinna mieć długość od 12 sekund do kilku minut. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że użytkownik ma możliwość pominięcia reklamy po zaledwie 5 sekundach od momentu jej wyświetlenia.

Omawiany rodzaj reklamy jest wykorzystywany do budowania korzystnego wizerunku przedsiębiorstwa czy zwiększenia jej świadomości. Umożliwia również zbudowania zaufania do firmy. Godny uwagi jest fakt, że reklama TrueView In-Stream bardzo często nazywana jest także preroll. Rozliczana jest bowiem według systemu CPV. Wysokość opłat będzie zatem wcześniej ustalana z reklamodawcą. Jakie są jej największe atuty?

Firma może ją nakierować na zdecydowanie szerszą grupę odbiorców. Użytkownik nie będzie miał problemów z jej wyświetleniem na dowolnym urządzeniu. Należy mieć świadomość, że w Polsce omawiany rodzaj reklamy dotarł do ponad 75% internautów.

Reklama TrueView for shopping

Reklama nakierowywana jest głównie na pasjonatów i miłośników zakupów. Dostarcza im bowiem informacje dotyczące oferowanych produktów. Ponadto bardzo ułatwia w podjęciu ostatecznej decyzji. W najprostszym możliwym ujęciu reklama TrueView for shopping ma postać interaktywnego video pozwalającego użytkownikom bezpośredniego robienia zakupów. Potencjalny klient nie musi zatem przenieść się dodatkowo na stronę określonego sklepu internetowego. Należy również zaznaczyć, że wspomniany rodzaj reklamy korzysta z danych oferowanych przez Google Merchant Center.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *