Strona główna
Zakupy
Tutaj jesteś
Zakupy obsługa klienta w sklepie

Obsługa klienta w sklepie

Data publikacji 10 maja 2021


Klienci oceniają jakość obsługi w sklepie. Zarówno placówki stacjonarne, jak i sklepy internetowe poddawane są nieustannej ocenie pod kątem obsługi klienta. Warto zatem, aby właściciele wzięli sobie do serca, że zadowolenie konsumenta jest bardzo ważne, jednak minęły już czasy, kiedy trzeba było przypodobać się klientowi za wszelką cenę.

Cechy dobrego sprzedawcy

Jaki powinien być dobry sprzedawca? Wiele osób myśli, że dobrym sprzedawcą jest osoba, która dużo mówi. Nic bardziej mylnego. Oczywiście sprzedawca nie może bać się ludzi, jednak powinien bardziej słuchać niż mówić. Wysłuchanie potrzeb klienta, przeanalizowanie ich w swojej głowie i zaproponowanie odpowiedniej oferty zapewnia sukces sprzedażowy. Pozostaje jeszcze praca z obiekcjami ze strony klienta. Jeżeli takie obiekcje się pojawiają, to jest to bardzo dobry sygnał. Sprzedawca powinien być uprzejmy w stosunku do klienta, powinien zawsze zachowywać się kulturalnie, nigdy nie może dać wyprowadzić się z równowagi. Dobry sprzedawca potrafi wyczuć swojego klienta i zgadnąć, ile ten może wydać.

Czy sprzedaży można się nauczyć?

Niektórzy uważają, że z umiejętnościami sprzedażowymi trzeba się urodzić. Tymczasem nikt nie jest urodzonym sprzedawcą. Wiele osób, które dziś osiągają sukcesy w sprzedaży, jeszcze kilka lat temu obawiały się odezwać do klienta i zaproponować chociażby zapoznania się z ofertą. Odmowa ze strony klienta zazwyczaj jest dla sprzedawcy bardzo bolesna, jednak nie należy traktować jej personalnie. Sprzedawca nie powinien też nadmiernie rozmyślać nad swoimi porażkami i błędami. Każdy człowiek uczy się w praktyce, dlatego trzeba przeprowadzić wiele transakcji sprzedażowych, aby nauczyć się zamykać sprzedaż.

Kursy i szkolenia sprzedażowe

Kursy i szkolenia sprzedażowe przeprowadzają sprzedawców przez cały proces sprzedaży, od samego początku do końca. Na początku trzeba skutecznie dotrzeć do klienta, a sposoby dotarcia są zależne od tego, gdzie sprzedawca działa. Inaczej będzie to wyglądało w sklepie stacjonarnym, a inaczej w Internecie. Zamykanie sprzedaży bywa bardzo problematyczne szczególnie dla początkujących sprzedawców. Trzeba wrócić do klienta po jakimś czasie, zapytać, jak sprawdził się dany produkt albo usługa. Dzięki temu klient zapamiętuje firmę i sprzedawcę oraz później chętnie wraca. Sprzedawcy są czasami postrzegani jako natrętni akwizytorzy. Warto jednak zmienić swoje postrzeganie i zacząć oceniać sprzedawców jako osoby, które rozwiązują problemy albo spełniają marzenia. Obsługa klienta w sklepie jest bardzo ważna.

Redakcja profesja.com.pl

Nasza redakcja to kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych światem biznesu, finansów i pokrewnych dziedzin. Dzielimy się cennymi informacjami, inspirującymi historiami sukcesu oraz praktycznymi poradami, aby wspierać naszych czytelników w rozwijaniu się zawodowo i osiąganiu finansowej stabilności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

smycze reklamowe