profesja.com.pl

profesja – biznes, finanse, praca

ile kosztuje reklama w google
Marketing

Ile kosztuje reklama w Google, która jednocześnie będzie skuteczna?

Google jest wiodącą wyszukiwarką internetową, a bez dobrej widoczności w niej żaden biznes nie może liczyć na sukces. Chociaż wiele form nadal polega jedynie na działaniach SEO, coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w płatne kampanie, jednak ile kosztuje reklama w Google, która jednocześnie okaże się skuteczna?

Płatna reklama w Google – czym jest?

Google to korporacja, której główne przychody pochodzą z reklam, a wyszukiwarka Google już od dawna jest głównym narzędziem przynoszącym tej formie zarobki. Zbiera ona ogromną liczbę informacji o każdy jej użytkowniku i to właśnie ten mechanizm wykorzystują płatne reklamy w niej, gdyż wyświetlają się one tylko osobom potencjalnie zainteresowanym danym produktem lub usługom.

Reklama taka jest więc wysoce spersonalizowana, ale warunkiem jest tutaj odpowiednie jej konfiguracja. Do zalet tego narzędzia należy natychmiastowa skuteczność, gdyż członkowie grupy docelowej od razu widzą daną stronę na szczycie wyników wyszukiwania i jest ona oznaczona jako reklama.

Alternatywą i uzupełnieniem płatnych kampanii w Google jest klasyczne, organiczne pozycjonowanie strony WWW przy pomocy profesjonanej agencji, którego celem jest pojawienie się na dane frazy kuczowe jak najwyżej w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania, tuż pod płatnymi wynikami. Wyniki te, choć niżej, cieszą najczęściej dużo większym zaufaniem ze strony potencjalnych klientów.

Opłacalność reklamy w Google

To, ile kosztuje reklama w Google i to, czy jest ona opłacalna, zależy od planowanych jej efektów, a konkretnie od liczby odbiorców. Im więcej osób ma zobaczyć daną reklamę, tym będzie ona droższa.

Nie oznacza to jednak, że w celu zwiększenia przychodów formy trzeba wydać dużo pieniędzy na reklamę. Wspomniana już personalizacja takich kampanii sprawia, że prawdopodobieństwo konwersji jest znacznie wyższe, niż ma to miejsce w przypadku reklamy tradycyjnej, którą widzą głównie osoby, które zupełnie nie są zainteresowane dany produktem.

Aby jednak narzędzie to przyniosło maksymalne zyski przy minimalnych wydatkach, konieczne jest przygotowanie tak zwanej persony, czyli dokładnego profilu idealnego klienta. Aby ją stworzyć, trzeba doskonale znać swoją grupę docelową, a w tym celu najlepiej przeprowadzić badania, które jednak mogą być skuteczne przy użyciu bezpłatnych narzędzi, które jednak nie zapewnią przeprowadzenia badań tak sprawnie, jak te płatne.

Przy tworzeniu kampanii bardzo ważna jest też dokładna znajomość słów kluczowych i temu elementowi również trzeba poświęcić sporą ilość czasu. Najlepiej jest, jeżeli pozycjonuje się taką reklamę na tak zwany długi ogon, czyli na długie frazy, które często są wręcz całymi zdaniami. Klienci, którzy wpisują takie długie zapytania, często są wręcz gotowi do sięgnięcia po portfel, a dobrze przygotowana reklama w Google może ich nakłonić do szybkiego zakupu.

Narzędzia reklamowe od Google kryją w sobie ogromny potencjał, dlatego warto ich używać, niezależnie od tego, czy prowadzi się małą firmę, czy też wielkie przedsiębiorstwo.