profesja.com.pl

profesja – biznes, finanse, praca

Biznes

Sprzedaż – jak znaleźć w niej pracę?

Znalezienie pracy często nie jest proste. Często nie możemy zdecydować się, w jakiej branży chcielibyśmy pracować. Każde ze znajdowanych ogłoszeń wydaje się interesujące. Jak znaleźć pracę dla siebie? Jednym z wyjść jest bycie sprzedawcą. Jest to zawód, który znajdziemy praktycznie w każdej firmie. Jest on uniwersalny, gdyż możemy dostosować go do naszych zainteresowań. Z pewnością jest to praca dla osób energicznych, które nie potrafią usiedzieć w biurze ośmiu godzin za biurkiem. Zastanawiasz się, co możesz zrobić aby być sprzedawcą? Sprawdź jakie wymagania musisz spełnić, aby nim zostać.

Co zrobić, aby być sprzedawcą?

Aby zostać sprzedawcą, nie potrzebujemy dużych umiejętności czy też specjalnego wykształcenia. Branża sprzedaży nie zamyka się jedynie na funkcji kasjera czy akwizytora. Jest wiele ważnych funkcji, które związane są ze sprzedażą produktów. Wszystkie jednak mają jeden cel. Aby zostać sprzedawcą warto mieć pewne umiejętności, które ułatwią nam nasze obowiązki. Warto udać się na kurs przygotowujący do działania w handlu, przydadzą się również różnego rodzaju studia związane ze sprzedażą. Wykształcenie wyższe, które przyda się sprzedaży to przede wszystkich kierunki związane z zarządzaniem lub też marketingiem. Jednakże w wielu miejscach wykształcenie nie jest obowiązkiem. Większość przedsiębiorstw stawia na doświadczenie i umiejętności zdobyte we własnym zakresie, nie tylko w postaci szkoły. Często pracodawcy wymagają 2 letniej praktyki w zawodzie. Jak ją zdobyć? Można rozpocząć praktyki lub staż. Wiele firm oferuje tego typu rozwiązania, jednocześnie nagradzając najlepszych praktykantów w postaci umowy o pracę. Jednakże praca sprzedawcy wymaga również odpowiedniego nastawienia. Osoba kandydująca na stanowisko sprzedażowe powinna przede wszystkim mieć dobry kontakt z ludźmi, nie obawiać się rozmawiać. Również warto, aby była odporna na wszelkiego rodzaju sytuacje stresowe oraz umiała pracować pod presją. Jednakże najważniejsze to chęci do pracy i nauki, bez tego ani rusz. Jeżeli uważasz, że opis zgadza się z twoją osobą, to bardzo możliwe, że to branża dla ciebie!

Sprzedawca – jedno słowo, wiele możliwości

Jest to zawód, który istnieje w każdej firmie. Bowiem wszystkie przedsiębiorstwa działają w celu sprzedaży produktów czy też usług. Dlatego też warto szukać pracy w działach sprzedaży w miejscach, które są powiązane z naszymi pasjami czy zainteresowaniami. Sprawi to, że nasz zawód stanie się przyjemnością, a nie smutnym obowiązkiem. Oczywiście nie zawsze może być kolorowo, dlatego też w pracy trzeba spełniać zadania nam narzucone. Do obowiązków sprzedawcy należą przede wszystkim sprzedaż produktów i usług, utrzymywanie kontaktów ze stałymi klientami oraz pozyskiwanie nowych. Również ważne jest, aby sprzedawca prowadzić ewentualne negocjacje i przedstawiał produkty i usługi danej firmy w sposób pozytywny. Sprzedawca musi być elastyczny i odpowiadać na wszystkie pytania klienta, nawet jeśli nie do końca zna na nie odpowiedź. Aby dobrze dopasować ofertę do społeczności, powinien również przygotowywać analizy całego rynku ofert, skupiając się na produktach konkurencyjnych. Jest to zawód wymagający zaangażowania i samozaparcia, dlatego nie każdy się w nim sprawdzi. Głównym obowiązkiem jest wspieranie sprzedaży towarów i usług, dlatego należy przede wszystkim skupić się na działanie promujące sprzedawane produkty. Jednakże możliwości rozwoju i sukcesy zawodowe mogą zrekompensować trud włożony w obsługę klienta. Umiejętności, które z pewnością przydadzą się w pracy związanej z branżą sprzedaży jest prawo jazdy. Pracownik powinien być elastyczny i przemieszczać się szybko po mieście od klienta do klienta, dlatego też samochód z pewnością przyda się do tego działania. Wiele firm w ramach współpracy udostępnia służbowy samochód, aby sprzedawca nie musiał eksploatować własnego pojazdu.

Jak znaleźć pracę w sprzedaży?

Pracę w branży sprzedaży można znaleźć na wiele sposobów. Przede wszystkim warto przeglądać strony z ogłoszeniami, które specjalizują się w poszukiwaniu profesji. Dzięki przejrzystym filtrom możemy bez problemu znaleźć interesujące nas posty. Ogłoszenia zamieszczane są praktycznie całą dobę, dlatego warto regularnie odwiedzać tego typu portale, jeżeli zależy nam na znalezieniu dobrej pracy. Tradycyjną metodą jest również zaniesienie CV do interesujących nas miejsc, jednakże w ostatnich latach sposób ten staje się mniej popularny wśród kandydatów na rzecz portali internetowych. Warto zwrócić uwagę nie tylko na ogłoszenia mające w swoim tytule słowo “sprzedaż”. Nazw posady, która obsługuje klientów jest wiele. Przede wszystkim należy szukać ich pod nazwami: menedżer marki, kierownik do spraw kluczowych klientów, specjalista do spraw współpracy handlowej czy też Client Partner. Każdy zawód polega przede wszystkim na kontakcie z klientem i sprzedaż produktów. Jeżeli twoje zgłoszenia nie przynoszą rezultatów, to warto zastanowić się nad edycją naszego CV w postaci nowych kursów czy też studiów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.